W historycznej, pierwszej edycji LOTTO 3x3 Ligi zwyciężyła Legia LOTTO 3x3 Warszawa! W wielkim finale pokonała Tauron GTK Gliwice 21:19. Trzecie miejsce zajęła Suzuki Arka Gdynia, która okazała się lepsza od Rawlplug Sokoła Łańcut. MVP został wybrany Arkadiusz Kobus.
Podobnie jak w poprzedniej edycji, również w sezonie 2023/24 rozegrane zostaną dwa turnieje LOTTO 3x3 Ligi. Pierwszy zaplanowany został na 24 i 25 września na placu Zamkowym w Lublinie - na boisku na którym rozgrywane będą później Mistrzostwa Świata do lat 23. Boisko będzie rozstawione na zewnątrz, otoczone trybunami i przykryte specjalnym dachem. Drugi turniej zostanie rozegrany w drugiej połowie lutego 2024 roku.
System rozgrywek i szczegółowy terminarz zostaną podane do wiadomości nie później niż na dwa tygodnie przed turniejem. Podział na grupy zostanie przeprowadzony w oparciu o wyniki LOTTO 3x3 Ligi z poprzedniego sezonu.
Każdy zespół Orlen Basket Ligi przygotuje odpowiedni skład na rozgrywki LOTTO 3x3 Ligi: przynajmniej czterech zawodników z polskim obywatelstwem, powyżej 18 roku życia. W trakcie sezonu w jednym klubie może zagrać maksymalnie sześciu różnych koszykarzy.
W koszykówkę 3x3 gramy na specjalnej nawierzchni o wymiarach 15x11 metrów. Na parkiecie występują dwie trzyosobowe drużyny, które mogą korzystać z dodatkowego rezerwowego. Kolejna różnica to liczba zdobywanych punktów - jeden lub dwa (w przeciwieństwie do dwóch i trzech w “tradycyjnym” baskecie). Każda akcja może trwać maksymalnie 12 sekund. Mecz kończy się, gdy jeden z zespołów zdobędzie 21 punktów lub upłynie czas 10 minut.
Koszykówka 3x3 jest sportem olimpijskim, a w Tokio zagrała męska reprezentacja Polski. Nasze kadry mają już spore sukcesy - mężczyźni zdobyli brązowy medal mistrzostw świata w 2019 r. oraz brązowy mistrzostw Europy w 2021 r. Drużyna żeńska z kolei ma na koncie brąz mistrzostw Europy w 2022 r. Męski zespół do lat 23 wygrał niedawno mistrzostwa świata. Kolejna edycja tej imprezy odbędzie się w Lublinie.
—
Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, ma w swoim portfolio m.in. gry liczbowe i loterie pieniężne. Produkty te są dostępne w ponad 21 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce, a także online na platformie lotto.pl oraz w aplikacji mobilnej. Spółka jest jednym z najważniejszych filarów finansowania polskiego sportu i kultury narodowej. Dzięki swoim klientom od 1994 roku przekazała na te dwie ważne dziedziny życia społecznego ponad 17,7 mld zł.